Druhé povídání s Ivanou, povídání o pohybu

Druhé povídání s Ivanou, povídání o pohybu

Jak by měl vypadat pohyb vhodný pro nás ženy v „lady“ věku? Neměl by nám v žádném případě ublížit, zapříčinit zranění, působit stres.  Měl by nás posílit, zvýšit pohyblivost kloubů, zvýšit uspanou kapacitu plic a srdce, odbourat ty nespravedlivé tukové váčky a pneumatiky, zlepšit tonus kůže, vyrýsovat ochablé svaly, ubrat kila a hlavně vyplavit vše negativní. Pohyb by nám měl činit RADOST. Pohybem posilujeme i svoje vlastnosti jako je vůle, vytrvalost, odhodlanost, systematičnost a cílevědomost.

Jaký POHYB zvolit?

Povídání s koučkou Ivanou o pohybuKdyž nám chybí dlouhodobě jakýkoli trénink, měly bychom začít pozvolna a s něčím, o čem jsme přesvědčené, že zvládneme. Jsme vystrašené z toho, že nezvládneme složité koordinace cviků, z toho, že nás zítra bude všechno bolet, nebo z toho, že si můžeme ublížit?

Jsem zastánce multifunkčního cvičení, od všeho trošku. Proto zařazuji do svého cvičení prvky z aerobního cvičení, koordinačního cvičení, kalanetiky, pilátes, jógy, strečinku, čikungu a v poslední době hodně tanečních prvků, které i hojně využívá zumba, samba, rock and roll aj. Využívám zátěž pro větší efekt s různými doplňky, jako jsou gumy, malé činky, overball apod. Cílem zvoleného pohybu-cvičení by mělo být jak zvýšení psychické kondice, tak tělesné zdatnosti.

Psychologická stránka pohybu je dána vyplavováním endorfinů a odplavením všeho škodlivého. Už jenom tím, že se zpotím, dělám pro své zdraví a psychiku hodně užitečného.

Trénink fyzické zdatnosti

Fyzická zdatnost by se měla trénovat po celý život.  Čeho se to týká?

Posilování svalů, které plní funkci opory kostry (krční páteř, kulatá záda, vypouklé břicho, skleslá ramena až po zborcené nárty). A velmi účinně pravidelnost působí na naši rigiditu, tj. svaly vnitřní kolem páteře, stydké svaly, které způsobují rovné držení těla a vtažení břicha.
Protahování svalů. Svaly by neměly být zkrácené, neměly by být v křeči. Vždyť bolesti hlavy jsou často zapříčiněny právě tímto problémem. 
Zpevňování svalů. Pravidelným pohybem zaměřeným na celé tělo, tzn. od hlavy až po nártové kostičky, se naše tělo udržuje v kondici. Hodně cviků je přímo zaměřeno na funkci jater, ledvin, činnost srdce, plic
Koordinace a stabilita. Koordinační cviky nám určitě pomáhají v pocitu jistoty, rovnováhy a stability.
Správné dýchání je základem všeho pohybu. Umět správně dýchat při aerobním cvičení, při strečinku či jiných cvicích je přímo úměrné správnému zvládnutí jak počtu cviků, tak jejich správnému provedení. Zvyšuje se kapacita plic a funkce zvládání zklidnění tepové frekvence.

Redukce hmotnosti

A v neposlední řadě nás ženy cvičení přitahuje i kvůli odbourávání tuku z problémových partií a pomalému snižování tělesné hmotnosti. Pro začátek by si každá začínající aktérka měla vypočítat svůj index tělesné hmotnosti. Jeho výpočet je jednoduchý: tělesnou hmotnost v kg dělíme druhou mocninou naší výšky v metrech.

Výsledky jsou hodnoceny jako:

Podváha  ≤ 18,5
Ideální váha 18,5 – 25
Nadváha 25 – 30
Mírná obezita 30 – 35
Střední obezita 35 – 40
Morbidní obezita ≥ 40

Jak jste dopadly, milé dámy? Jste spokojené, nebo chcete svoje „číslo“ zmenšit? Víte jak? A víte s kým? I s tímto Vám mohu pomoci. Vše je totiž otázka naší hlavy. Kolikrát jste už začínaly? Kolikrát jste zažily jo-jo efekt? A zase jsme u hlavy. Potřebujete získat jiné návyky, jiný software. Ten starý vám už nefunguje. Naštvěte se a udělejte s koučem první krok k úspěšnému zvládnutí svého nového cíle. S koučem je to efektivnější a hlavně rychlejší. Pro začátek můžete ode mě získat E-book RESTART FYZICKÉ KONDICE A SPOKOJENOSTI.

A co já osobně kladu na první místo při jakémkoli sportu? Důležitý je VLASTNÍ POCIT. V našem věku již určitě nechceme vypadat jako topmodelky. Dávejme si reálná předsevzetí. Nenechme se vmanipulovat do módních trendů. Soustřeďme se na to, abychom měly viditelně užší pas než boky, aby naše paže v létě byly aspoň trošku zpevněné, abychom dokázaly držet rovná záda a ramena dole, aby naše bříško bylo pevnější, abychom ho dokázaly vtáhnout, aby byla naše třísla pružná, zadeček aspoň trošku zvednutý, svaly na stehnech neměly viditelnou celulitidu.    

Jeden známý, když se sejdeme tak 2x do roka, o sobě s úsměvem opakovaně říká: „Jsem ve fázi, kdy nabírám hmotu. Pak přijde fáze, kdy tuto hmotu začnu rýsovat!“ Takže milé čtenářky, nastal čas, kdy začínáme rýsovat.

Příště si popovídáme o změnách v našem životě, o rolích, které hrajeme. Napište mi svoje podněty na: polakova.i@email.cz nebo wincibrno@seznam.cz.


   Na další setkání s vámi se těší        
Ivana, kouč vašeho osobního rozvoje


Související články: Jarní probouzení s Ivanou