Vlasy – vizitka naší životosprávy

Vlasy – vizitka naší životosprávy

Rozhodující vliv na kvalitu a vzhled našich vlasů mají geny, ale rovněž používáním kvalitní vlasové kosmetiky, konzumací zdravé stravy a pravidelným pohybem můžeme jejich stav významně ovlivnit.

Chcete-li mít krásné, husté, lesklé a zdravé vlasy, začněte u stravy. Důležitými faktory, které ovlivňují vzhled, kvalitu a “délku života“ vašich vlasů, jsou strava a životní styl. Současný životní styl a prostředí, jež nás obklopuje, však vlasům na kráse příliš nepřidají. Všude kolem nás jsou faktory, které dokážou značně ovlivnit vzhled našich vlasů: stres, klimatizace, znečištěné životní prostředí, nesprávná skladba jídelníčku, alkohol, cigarety, nevhodné vlasové přípravky, časté a nešetrné barvení vlasů.

Základem je výživa

Krásné zdravé vlasyPokud jste se rozhodli stav svých vlasů změnit za pomoci kvalitní vlasové kosmetiky, jste na dobré cestě, ale zároveň je třeba dodat vlasům, nehtům a kůži živiny příjmem hodnotných potravin. Vlasy jsou totiž vizitkou naší životosprávy.

Nadměrná konzumace tuků, cukrů a kořeněných jídel má za příčinu maštění vlasů. A jestliže k tomu ze svého jídelníčku vypustíte několik klíčových a zdraví prospěšných složek, vaše vlasy budou bez lesku, zplihlé a jako bez života.

Voda znamená život

VodaKvalitu vlasů lze také pozitivně ovlivnit dostatečným a pravidelným přísunem tekutin do těla. Voda tělo hydratuje, čistí a pomáhá mu tak dobře fungovat.

Nejlepší jsou stolní vody a minerálky s obsahem hořčíku (Magnesium), který velmi prospívá nejen našim vlasům, ale také kostem, zubům a nervovému systému i imunitnímu systému.

Které látky jsou důležité?

Hlavní složku vlasů tvoří keratin, pro jehož tvorbu jsou nezbytně nutné esenciální mastné kyseliny Omega 3, 6 a 9. Tyto esenciální mastné kyseliny obsahují např. zrna kukuřice, slunečnicová semínka, slunečnicový olej, para ořechy či rybí tuk. Pro stavbu vlasů je také důležitý křemík (Silicium), který najdeme např. v cibuli, česneku, paprice a mrkvi.

Potraviny podporující zdraví vlasůPodle některých vnějších příznaků se na vašich vlasech mohou projevovat zřetelné nedostatky vitaminů ve vaší stravě. Máte-li například problém s třepením vlasů, je pravděpodobně způsoben nedostatkem vitaminu A a betakarotenu (provitamin vitaminu A). Vitamin A a betakaroten se nacházejí hlavně v mrkvi, žluté paprice, játrech, žloutkách a mléce. V případě třepení konečků byste také neměli zapomínat na vitamin E, který je obsažen v ořeších, listové zelenině a rostlinných olejích.

Trápí Vás padání vlasů nebo suché a extrémně lámavé vlasy? Na vině by mohl být stres, ale možnou příčinou je také nedostatek bílkovin. Zkuste proto zvýšit příjem masa, ryb, luštěnin a mléčných výrobků.

Pohyb vlasům prospívá

Ke krásným a zdravým vlasům také přispívá pravidelný pohyb a cvičení. Když si tělo protáhnete v posilovně či ještě lépe venku, na čerstvém vzduchu, prokrví se vám vlasová pokožka a okysličená krev dodá vlasovým kořínkům dostatek kyslíku i živin.

autor: Blanka (kadeřnice)