Vnitřní výživa pleti

Vnitřní výživa pleti

Jak se co nejlépe starat o svoji pokožku? Tuto otázku jste si už jistě někdy položili, ale znáte na ni také správnou odpověď? O svou pokožku bychom měli pečovat již od mládí. Zanedbávat by se neměla jak péče vnější, tedy čištění, krémování či aplikace speciálních přípravků, tak i vnitřní - a té se dnes budeme věnovat podrobněji.

Vnitřní výživa pletiExistuje několik faktorů, které mohou mít obrovský vliv na zdraví pokožky. Patří k nim především dostatek vitaminů a minerálů. Nejlepší způsob, jak je získat, je jíst vyváženou a pestrou stravu bohatou na ovoce a zeleninu a také užívat potravinové doplňky - více informací naleznete v článku: Vitaminy pro krásnou pleť i tělo.

Vitaminy a minerály jsou katalyzátory. Jakmile se vstřebají do organismu, spustí řetězové reakce v jiných částech těla, aby se vytvořily další prvky potřebné ke správnému fungování organismu. V podstatě se dá říci, že trénují náš vnitřní systém. A co je nejdůležitější - tyto zdroje potravy obsahují antioxidanty, které v těle pomáhají likvidovat malá nebezpečná tělíska, nazývaná volné radikály.

Volné radikály

Žena kuřačkaVolné radikály jsou tzv. nestabilní molekuly, které jsou v našem těle produkovány jako výsledek mnoha různých vlivů, jakými jsou např.: nadměrné vystavování se UVA záření, kouření, alkohol, znečištěné prostředí, chronická onemocnění či velká fyzická zátěž.

Ve chvíli, kdy se tyto volné radikály utvoří, začnou útočit na naše tělo a mohou skutečně poškodit naši kůži, srdce i jiné orgány. U běžné populace obecně oslabují imunitní systém a zvyšují pravděpodobnost vzniku kardiovaskulárních chorob či rakoviny. Ujistěte se tedy, že své tělo pravidelně zásobíte velkým množstvím antioxidantů, které bojují proti zákeřným volným radikálům.

Antioxidanty

Antioxidanty jsou látky, jež omezují aktivitu volných radikálů, snižují pravděpodobnost jejich vzniku nebo je převádějí do méně reaktivních nebo nereaktivních stavů. Tím omezují proces oxidace v organismu. Antioxidant znamená vlastně protikyslíkový neboli protioxidační. Svou činností přispívají k ochraně imunitního systému. Do této skupiny látek patří vitaminy A, B6, C, E, zinek, selen, beta-karoten, koenzym Q10, pyknogenol, alfa-lipoová kyselina atd.

Potraviny bohaté na antioxidanty

Ovoce a zelenina - výživa pletiZdrojem antioxidantů může být ovoce - třešně, hrozny, švestky, blumy, jablka, citrusy, kiwi, broskve, avokádo, lesní plody - borůvky, brusinky, jahody, maliny, zelenina - rajčata, brokolice, kapusta, listová zelenina, růžičková kapusta, špenát, červená řepa, zelí, česnek, cibule, některé nápoje  - zelený čaj, hroznový džus a byliny - rozmarýn, máta, šalvěj, tymián, oregano, kopr, řeřicha.

Dodejte pleti kolagen

Další věcí, kterou můžeme své pokožce prospět, je konzumace dostatečného množství proteinů. Proteiny (bílkoviny) jsou základním stavebním prvkem zdravého kolagenu. A jak je známo, kolagen udržuje pokožku pevnou, přirozeně pružnou a zvlhčenou. V mládí vyrábí lidský organismus dostatek kolagenu, a tak je pleť napnutá a bez vrásek, ale s přibývajícím věkem produkce kolagenu prudce klesá a tím se pleť stává méně pružnou a pevnou a objevují se první vrásky. V podstatě lze říci, že stárnutí nemůžeme zastavit, protože naše tělo již nedokáže produkovat kolagen a elastin v takové míře, aby pokrylo potřeby pokožky. Tento proces lze pozorovat už od 25. roku života, kdy jsou již patrné vrásky okolo očí.

Zvlhčující sérum FilorgaK největšímu úbytku kolagenu však dochází po 45. roku a také po menopauze. Pleť se stává křehčí, její struktura se ztenčuje a dochází k prohlubování již vzniklých vrásek a k tvorbě nových. A proto je nezbytné začít kolagen tělu dodávat, ať už vnější formou (krémy, gely, séra...) nebo vnitřně (doplňky stravy).

Tip: Vyzkoušejte Zvlhčující sérum s kolagenem Filorga, které díky mimořádně jemné struktuře umožňuje maximální zvlhčení dehydrované pleti. Po aplikaci séra se pokožka stává měkkou a pružnou.

Co znamená zkratka EMK?

Žena pojídající oříškyZmíním se ještě o posledním pomocníkovi - a tím jsou EMK, tzv. esenciální mastné kyseliny, které jsou pro výživu pleti i těla důležité stejně jako vitaminy. Pečují především o kůži, cévy a srdce. EMK si tělo nedokáže vytvořit samo, proto je musíme zařadit do našeho jídelníčku.

EMK se dělí na dvě důležité skupiny:

1) Omega-3 mastné kyseliny - jsou obsaženy v mořských rybách, oleji z tresčích jater, lněném semínku.

2) Omega-6 mastné kyseliny - jsou obsaženy v rostlinných olejích, oříšcích, semínkách a sójových bobech. Můžeme je konzumovat také ve formě potravinových doplňků.

Záleží na každém z vás, zda si dá k večeři dobrou rybu, hrst oříšků nebo potravinový doplněk, hlavně si EMK dopřávejte pravidelně, aby Vaše pokožka dlouho zářila zdravím a mládím.

autor: Gabriela (redaktorka)